De actualisering/synchronisatie van mijn content is mislukt. Hoe verhelp ik het probleem bij tolino?

Met behulp van de tolino-cloud worden op al uw apparaten (tolino e-reader, tolino-webreader en tolino-app) altijd de voortgang, notities, markeringen, bladwijzers, verzamelingen en nieuw gekochte of geüploade content gesynchroniseerd. Als dit in individuele gevallen niet werkt: Als u op zoek gaat naar de foutoorzaak, dient u eerst te controleren of u met dezelfde klantaccount op de te synchroniseren apparaten resp. in de tolino-cloud bent aangemeld. Aangezien de tolino-cloud een online-opslagplaats is, is voor een succesvolle actualisering van uw gegevens op de betreffende apparaten een stabiele internetverbinding vereist. Als u dus onderweg bent en met een eventueel instabiele internetverbinding een e-book leest, kan het zo zijn dat bijvoorbeeld uw voortgang niet met de tolino-cloud kan worden gesynchroniseerd.

U kunt uw content in de tolino-app echter ook op elk gewenst moment handmatig bijwerken. Tik hiervoor in de tolino-app onder “Mijn boeken” resp. “Mijn luisterboeken” op het symbool voor bijwerken in de hoek rechtsboven. Er wordt dan een volledige handmatige synchronisatie van uw content uitgevoerd, voor zover u met internet bent verbonden.